יו"ר החינוך העצמאי על ההסכמים בחינוך: "לשמר את פך השמן"

אסתי פלד 1 Comment on יו"ר החינוך העצמאי על ההסכמים בחינוך: "לשמר את פך השמן"

יו"ר החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית": "המדינה הבינה לפני 12 שנים שאי אפשר לנהל את מערכת החינוך עם תקציבים נמוכים כי אנשים פשוט עובדים במקומות אחרים. התקציבים עלו אבל החרדים קופחו"

צילום: כל הזמן
21:33
27.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on ביתר עילית: בית כנסת עלה באש; בנס לא היו נפגעים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר שהיום נחתמו ההסכמים הקואליציוניים בין הליכוד ליהדות התורה, ביניהם סעיפים רבים בתחום החינוך החרדי, שוחח אבי מימרן ב"מהדורה המרכזית" עם הרב אליעזר סורוצקין מנכ"ל החינוך העצמאי.

"לא יכול להיות מצב שמורה חרדי יקבל פחות ממורה במגזר הכללי. מורה צריך לקבל שכר – זה לא קשור ללימודי ליבה. אני מקווה לבשורה גדולה לצוותי החינוך" פתח הרב סורוצקין את השיחה.

"קשה לגייס עובדי הוראה בגלל בעיות השכר, הרבה מחפשים עבודה במקומות אחרים בגלל שכר, אני מקווה שעכשיו יהיה קל יותר" הוא הוסיף.

האם ההורים יהנו גם הם מההסכמים החדשים? האם תהיה הורדה בשכר הלימוד? נשאל הרב סורוצקין. "יהיה תיקון בהרבה דברים שנוגעים לחינוך. הכל יהיה לטובת המערכת. גם מוסדות הפטור וגם המוכש"ר, יקבלו תקציבים הוגנים. אין שאלה שמי שיהנה מזה יהיו ההורים והתלמידים" הוא ענה.

"המדינה הבינה לפני 12 שנים שאי אפשר לנהל את מערכת החינוך עם תקציבים נמוכים כי אנשים פשוט עובדים במקומות אחרים. התקציבים עלו אבל החרדים קופחו".

ברוח ימי החנוכה הוסיף הרב סורוצקין לסיכום: "כל המאבק בחנוכה היה על פך השמן הטהור. היה אפשרות למצוא פתרונות, אבל מסרו נפש על זה. כך גם צריך להיות היום, העניין הוא לשמר את חינוך ילדי ישראל בטהרתו. אנחנו רוצים לקבל תקציבים, ולחנך לפי תפיסת עולמנו".

האזינו לריאיון המלא:



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    בתקשורת השמאל מתחוללת בימים אלה מתקפה פרועה ומשולחת כל רסן כדי להרוס את החינוך החרדי
    בתוך כך בערוץ התקשורת של גיא רולניק בניהול העורך שלו איתן אבריאל, עושים שימוש נלוז בעידוד לאלימות
    עם כתבות שמזמינות את ההמונים לשיסוי הציבור החרדי, כאשר חילונים קיצוניים, קוראים בגלוי לאלימות פיזית נגד חרדים, וגם
    משבחים את הצורר היטלר ימח שמו. לדוגמא, בין התגובות תועד על ידינו בצילום מסך, התגובה הבאה: "רק אלימות אמיתית ברחובות תייצר מענה אמיתי. הציונות לא הייתה נוצרת בלי מלחמות ישראל…נראה את בן גביר ושוטריו נלחמים נגד צבא אמיתי"
    אכן, התוצאות התחלו להגיע, עם פגיעות באנשים חרדים ברחובות. אנחנו קוראים להנהגה, ולשר המשטרה הנוכחי ושר המשטרה הנכנס איתמר בן גביר, לפתוח בחקירה פלילית נגד האחראים, לעצור אותם, ולסגור את אתר ההסתה, באופן מידי וללא כל דיחוי. הכתובת כתובה באותיות דם על הקיר!